tisdag 12 februari 2019

Omnipollos Göteborg

På Plantagegatan 3 i Göteborg ligger Omnipollos Göteborgs-pub. Den öppnades i början av 2018 och jag besökte den i början av 2019.

Från centrum kan man smidigt ta spårvagn mot Järntorget där man kliver av för att sedan efter en kort promenad längs Linnegatan kan vika in på Plantagegatan. Alternativt kliver man av på Prinsgatan.



Gissningsvis serveras ett 30-tal ölsorter och hela lokalen andas "hipster". När jag var där sköttes baren av två och engelska verkade vara det man pratade mest både i baren och lokalen.



Det var ganska lugnt när jag var där och servicen var god. Några öl provades, men ingen av dem var något som jag antagligen kommer dricka igen.

Det var lite för mycket fokus på trendmedvetenhet för min smak. Dock så passade väl atmosfären Omnipollo-konceptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar